Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.08.2018 16:48 - Всеки ден в България се блъскаме челно в голата истина, а ние си затваряме очите
Автор: kraskal Категория: Лични дневници   
Прочетен: 376 Коментари: 1 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

Бягам тази сутрин досами морето и дишам неконтролирано водни пари, защото още са безплатни и някой предприемчив министър не се е сетил да лепне на задника на „бягащите за здраве“ една винетка или да даде на концесия въздуха над концесионираните плажове. Е, туй сега хем тъпо хем заядливо прозвуча. Взимам си думите назад.

Та, бягам аз, на сантиметри от моите нозе калибър 46, туй де номер 46, се плискат вълните и изведнъж що да видя?!?!?!?

На метри от мен….ми то неудобно някак да го кажа, ама все пак нали ви споделям, тъй че трябва да го кажа.

Някакъв гражданин в състояние на „гол като сокол“ или „гол, както майка му го е родила“ се излегнал на брега и вълните го подмятат.

А аз бягам точно по брега  и след има няма петнайсетина метра ще трябва да го заобиколя или да го прескачам тоя ми ти гражданин.

Гледай ти какъв малшанс. Някъде в началото на 90-те години от телевизията МТВ се лееше клип на някакъв леко блеещ Крис Айзък, който през цялото време на клипа гушкаше в ръцете си една датска манекенка, ако не се лъжа Хелена Кристенсен се казваше момата. И те също тъй бяха на някакъв плаж и докато Крис блееше, манекенката се извиваше в ръцете му…

А сега в подстъпите на 20-те години на XXI век пред мен се изтъпанва някакъв гол чичак и изпълнява нескопосан етюд „Стройна се Калина вие“ на плажа и вълните го обливат.

И почнах да преплитам нозе и да се чудя какво да правя.

Пък тоя безсрамник започна да си трие задницата о пясъка, демек ползва пясъка като ексфолиант, а предникът му се вее като водорасло. Грозна история. „Некъф ужас некъф ад“

Пък после се извъртя по корем…

Забих крака в пясъка като магаре на мост и спрях. Обърнах се обратно и изчаках жена ми да дойде до мен, пък после и предложих да бягаме по алеята, а не по брега.

Тя се позачуди, ама като и обясних, че там пред нас някакъв се вее дибидюс с гол в ръката нож и се съгласи.

И избягахме да бягаме по алеята, а не по брега.

Сега се чудя аз задръстен тип ли съм, враг на прогреса ли съм и какво съм, щом се плаша от някакъв гологъзник в ранното утро. Човекът не беше ексхибиционист, който разтваря вероломно шлифера си, за да ви покаже контролния си пакет са акции, ами просто чисто гол на плажа.

Признавам си, че ако вместо него на плажа в същия вид се плацикаше актуалната Хелена Кристенсен, сигурно пак щях да се напрегна. Ами то и аз да се впусна в етюда „Полегнала е Тодора“ , ще предизвикам същата реакция сред невинните граждани и селяни, защото и аз не съм никак стока за гледане с туй мое лятно шкембе.

На…на заради такива аналогови задръстеняци като мен модерността буксува по нашите земи.

Вчера синът ми отиде до паспортния отдел с изцяло подготвени документи, с платени такси, за да си прави международен паспорт и лична карта. Малко е срамежлив и затуй се редеше на различни опашки и всеки път щом стигнеше гишето, му казваха, че е за друга опашка и друго гише. А никъде нямаше ясни инструкции къде е мястото за него.

И първородният беснееше и ме стреляше с въпроси „Как е възможно това? Защо има такива опашки, защо се чака толкова много, защо всичко се пише на хартия, защо госпожите зад гишето пишат по клавиатурата на компютрите с един пръст, защо пъхат всичките тези купиша книги по някакви шкафове и купчини, защо ми искат твоите данни и данните на майка ми, а уж съм вече на 18 години, защо, защо , защо“

После процеди през зъби „Ще се махна от тази държава“

Казах му, че има два начина истински начина и бягството не е един от тях. Казах му, че или приема всичко това около себе си и свиква с него или се опитва с други недоволни да променят нещата.

А синът ми от позициите на своите наскоро навършени 18 години и със самочувствието на младеж, който цяло лято се скъсва от бачкане вместо да лежи в къщи, ми отвърна „Аз мислех, че вече ще мога да правя всичко сам, а чиновниците постоянно искат някой родител край мен. Не мога ли да си подам заявление за нови документи по интернет, не мога ли да си платя по интернет и да ми ги пратят по пощата?“

Казах ме…“Не можеш“ и му разказах за обновяването на Търговския регистър от фирма на 72 годишна фризьорка, за електронното правителство, за електронното гласуване и за …всъщност,  нищо съществено не му разказах. Само му казах, че такива цифрови и дигитални модерности у нас няма и всичко се пише на ръка.

А той пак сумти и се кани да се маха от Отечество любезно как хубаво си ти.

Накрая тук ще останем само аз, жена ми и онзи гологъзник на плажа и ще живеем в състояние на голата истина. Защото като лягаш гол на брега и вълните те обливат, предникът ти пак се вижда, а като легнеш по корем и вълните те заливат, дирникът ти пак се вижда. И не е красиво. Както и да го представяш, както и да го презентираш, все е нелепо.

Въпреки всичките усвоени милиарди евро от ЕС, въпреки всички хвалби на един приказлив мъж с навити като на месар ръкави на ризата, въпреки тоновете хвалебствени прессъобщения, задниците им лъщят. Голи и грозни.

И ние се смущаваме, връщаме се назад или заобикаляме. А някъде ги сритват по задниците. Не, бе…не сритват нудистите. Сритват ония другите с големите лъжи.

Един Господ знае за какво ви избъбрих всичките тези идиотщини. Един Господ знае и защо сте ги изчели всичките дотук. Вие акъл нямате, ей. Да си загубите съботата като четете този тъп текст. Вижте какво време е навън. Чуйте хвалбите за рекордния ръст на туризма, за рекордния млеконадой …пардон млеконадой няма, защото изклаха овцете в Странджа…уф, вече съвсем му изгубих края.

https://burgas-reporter.com/articles/32236




Гласувай:
1



1. emocionalnost - На мен лично, ми беше интересно да ...
18.08.2018 17:19
На мен лично, ми беше интересно да прочета!
Желая Ви приятен уикенд! :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kraskal
Категория: Лични дневници
Прочетен: 94692
Постинги: 83
Коментари: 42
Гласове: 31
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031